Изпращат фалшиви електронни писма от името на КЗП

Внимание: Изпращат фалшиви електронни писма от името на КЗПВнимание: Изпращат фалшиви електронни писма от името на КЗП

В Комисията за защита на потребителите (КЗП) постъпват писмени сигнали и телефонни обаждания от граждани, които са получили на електронни писма с твърдението, че срещу тях е подадена жалба в КЗП и покана да проверят състоятелността на жалбата, за да предприемат правни действия при необходимост. Проверката изисква да бъде последвана връзка към интернет адрес и въведен уникален код, предоставени от подателя, както и да бъде посочена електронната поща и паролата за нея на потребителя.

Имейлите са изпращани от подател с електронна поща moc.atithsazanvarpnull@ofni, който се подписва като „Правна Защита”.
Комисията за защита на потребителите започна проверка по случая. Междувременно експертите съветват потребителите да не реагират на писма от този подател и в никакъв случай да не предоставят данни за личната си поща и парола.
Цели на Комисията за защита на потребителите
1. Да осигури сигурност на пазара чрез ефективна защита на потребителите срещу придобиването на опасни стоки и услуги.
2. Да осигури по-високо ниво на защита на икономическите интереси на потребителите чрез:
– преустановяване на различни форми на нелоялни търговски практики;
– отстраняване на неравноправни клаузи в договори с общи условия;
– контрол върху качеството на предлаганите туристически услуги.
3. Да развие и приложи практики за повишаване нивото на информираност на потребителите в областта на:
– правата на потребителите при сключване на договори от разстояние и извън търговските обекти;
– алтернативното решаване на потребителски спорове.
4. Да засили сътрудничеството и подобри координацията между националните контролни и регулаторни органи, имащи отношение към защитата интересите на потребителите.

Източник: КЗП