Европейска марка Banksy’s monkey – недобросъвестно регистрирана според EUIPO
„Case law bit: Banksy’s monkey“ – в електронната платформата на Академията на Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз (EUIPO) е разгледана погрешната регистрация на изображението Banksy „Monkey Sign“ като европейска марка.
Изводът след подробното обсъждане на казуса е, че търговската марка е била регистрирана с намерението да се злоупотреби със системата, а не за законни търговски цели. В решението на EUIPO се подчертава, че регистрантът е имал за цел да се възползва от системата на търговските марки като си осигури права, без да има истинско намерение да използва марката в търговската дейност. Това се счита за злоупотреба с регулациите, администриращи регистрацията на европейска марка.
Презентацията, качена в електронната платформата на Академията на Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз (EUIPO) обхваща и пет други случая, при които търговски марки са били регистрирани с нечисти намерения. Посочени са различни компании и изображения.
Тези случаи ясно показват строгата позиция на EUIPO срещу злоупотребяването със системата за регистрация на европейска марка. Те подчертават, че търговските марки трябва да се регистрират с честното намерение да се използват в търговската дейност на заявителите, а не само за да се възпрепятстват други търговци или да се извлече нечестно преимущество.
Европейската марка има пряко действие на територията на целия Европейски съюз. Марката на Европейския съюз дава изключителни права на притежателя си във всички настоящи и бъдещи държави — членки на Европейския съюз чрез една-единствена регистрация. Валидността ѝ е 10 години и може да бъде продължавана неограничено, като всяко подновяване е за срок от 10 години.