Марка на ЕС – развитие за периода 2010 – 2019г.

марка на ЕСНов доклад на Службата на ЕС за интелектуална собственост показва прогресивния успех на търговската марка на Европейския съюз (EUTM) през последното десетилетие.

Близо 1,27 милиона заявки марка на ЕС в над 3,4 милиона класове стоки и услуги са подадени от 2010 до 2019 г. Това се равнява на среден годишен темп на растеж от 5,6% и общ темп на растеж от 63,1% при сравняване на обема на заявяване за 2019 г. и 2010 г.

Търговската привлекателност на общия пазар на Европейския съюз се подчертава от присъствието на двете най-големи икономики в света (Съединените американски щати и Китайската народна република) в топ 10 на класацията със страните с най-много подадени заявки за регистрация на марка на ЕС. Съединените щати заемат втора позиция, а Китай отбеляза забележителен растеж, като значително изпреварва останалите 10 най-добри държави. Делът на ЕС в общия брой подадени заявки за регистрация е паднал от 71,3% в началото на десетилетието до 64,7% през 2019 г. През 2010г. Китай е с минимален дял заявки (1,4%) докато в края на десетилетието вече е третата по големина страна на произход (9,5%).

Всички топ 10 заявители на марки на ЕС са големи мултинационални предприятия и лидери на пазара в съответните сектори. Те обаче представляват само 1,3% от общите заявки за марка на ЕС. Общо заявителите са около 497 000, по-голямата част от които са малки и средни предприятия (МСП).

Заявки за регистрация от Европейския съюз и други региони на света, които търсят закрила за електрически апарати и компютри и/или научни и технологични услуги, отбелязват значително увеличение през последното десетилетие. От друга страна, заявките за търговски марки за стоки като дрехи, фармацевтични продукти, козметика и храни нарастват с по-ниски темпове.

С пълния текст на доклада на Службата на ЕС за интелектуална собственост можете да се запознаете ТУК.

Може да харесате още...