Глоба на Екобулпак

Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба на Екобулпак от 126 940 лева за заблуждаваща рекламаКомисията за защита на конкуренцията наложи глоба на Екобулпак от 126 940 лева за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба на Екобулпак АД за заблуждаваща реклама в интернет  в размер 126 940 лева, а рекламната агенция ИвентЗоун е глобена с 300 лв. за изготвянето на текста на заблуждаващата радио реклама и за изготвянето и публикуването на заблуждаващата реклама в интернет.
Производството е било образувано по искане на „Екопак България“ АД срещу „Екобулпак” АД  за установяване на евентуално извършени нарушения, във връзка с излъчването на заблуждаваща реклама по „Дарик радио“ и изготвянето и публикуването на заблуждаваща реклама в интернет страницата на „Екобулпак“ АД.

Радиорекламата, излъчвана по „Дарик радио“,е с включено в клипа послание: “Екобулпак е единствената организация, която гарантира, че събраните отпадъци от опаковки чрез нашите контейнери се рециклират“, Комисията е счела, че въпросното послание излиза извън обхвата на обществено-информационна кампания и фокусира вниманието именно върху дейността на дружеството. В случая, заблудата е свързана с използване на прилагателното „единствена“, което според Комисията налага на адресатите на рекламата извода, че всички останали действащи организации не могат да гарантират рециклирането на отпадъците, събрани в техните контейнери. Въз основа на горното, Комисията е приела, че въпросното твърдение има както рекламен, така и заблуждаващ характер и е установила нарушение.

Може да харесате още...