Световният ден за борба с фалшифицирането премина под мотото „Фалшификацията струва повече-Аз купувам оригинал”

търговска камараПо инициатива на Международната търговска камара и BASCAP (бизнес действия за спиране на фалшификацията и пиратството) бе проведена кампания за повишаване на потребителското внимание към проблема с фалшифицирането. В кампанията взеха участие национални и международни организации.

Световният ден за борба с фалшифицирането е организиран с цел насочване на вниманието към фалшивите и пиратските продукти. Целта е да се насочи потребителското внимание към рисковете и разходите свързани с купуването на фалшификати и приемането на този проблем от потребителите като изключително сериозен.

Фалшифицирането и пиратството се превърнаха в глобален проблем. Международната търговска камара изчислява, че през 2015 г., че влиянието на фалшивите и пиратски стоки, включително тези търгувани по интернет и разходите за обществото измерени в данъци и работни места ще достигне 1 трилион долара.

BASCAP са разработили образователна програма насочена към потребителите, с която да покажат, че фалшификатите струват повече, независимо от ниската цена за която се купуват.

Фалшификатите струват повече, защото:

–         Те са носители на значителни здравни рискове, даже в някои случаи са животозастрашаващи (фалшиви медикаменти, авто и самолетни части и др.);

–         Работещите във фабрики за производството на оригинални продукти губят раборните си места;

–         Пиратските софтуери, музика и филми застрашават компютрите от атаки или повреда;

–         Печалбата от продажбата на фалшиви стоки се използва за финансиране и организиране на незаконни криминални мрежи и бизнеси, които стоят в основата на други незакони дейности;

–         Правителствата на държавите са лишени от приходи от данъци и извършват огромни разходи за провеждане на дейности ограничаващи фалшификацията и пиратството.

BASCAP са организирали уебсайтчwww.ibuyreal.org за предоставяне на по-голяма информация за цената, която плащат потребителите и действията, които всеки един от тях би могъл да предприеме , за да спре нарастването на проблема.

BASCAP е организирала глобална мрежа от организации и индивидуални потребители в кампанията. Част от тези организации в Германия, Франция, Украйна и Кения вече разпространяват мотото на кампанията „Фалшификацията струва повече- Аз купувам оригинал”

Според координатора на BASCAP Джефри Харди „се правят много проучвания защо потребителите купуват фалшиви стоки и как могат да бъдат убедени да спрат да го правят” и добавя, че „Потребителите не осъзнават рисковете и цената, която плащат за купуването на такива стоки, а същевременно се съгласяват, че не биха купули продукти, с които да застрашат живота и здравето на семействата си и не биха подкрепили нелегални дейности.

Автор

Даниела Сапунджиева

Източник:

http://www.iccwbo.org/bascap/index.html?id=43630

Може да харесате още...