Регистрирана търговска марка – от хоби до световноизвестно кафе
„Да имаме регистрирана търговска марка помогна на нашето кафе да се издигне от скромното си начало в малък град във Филипините до световно признание. Интелектуалната собственост наистина може да бъде от полза дори за малкия бизнес!“ Джудит Сагинхон, съосновател на JRED Food Processing.
Една двойка любители на кафе, живеещи във Филипините, решили да изведат хобито си на пазара, като основават JRED Food Processing (JRED), семеен бизнес за преработка на кафе. Преминаването от ръчно печене на кафени зърна с една тухлена пещ към изпълнение на по-големи поръчки не било лесна задача. След ръчно изпичане на зърната, трябвало да пътуват близо час и половина до Центъра за иновации на храните в град Кагаян де Оро, за да ги смелят.
В наши дни най-големият им пазар е в град Кагаян де Оро, където местните кафенета и близките хотели купуват кафето им на едро и познават отлично тяхната регистрирана търговска марка.
От създаването на уникалната смес Kape Rogers през 2017 г., компанията се възползва от различни инициативи на Министерството на науката и технологиите (DOST) във Филипините. Една от програмите, в които се включват помага на МСП да усвояват технологични иновации, за да рационализират своите операции, да подобрят производителността си и да станат по-конкурентоспособни.
Компанията също така е регистрирала права на интелектуална собственост за своето лого, етикет и име на бранда, Señor Rogelio, което произлиза от името на собственика. Разполагайки с регистрирана търговска марка, двойката вече има изключителни права да я използва за минимум 10 години на територията на Филипините. „Отне ни почти една година, за да защитим правата си върху интелектуална собственост, поради бавните пощенски услуги и протоколите за публикуване. Успокоението беше, че DTI [Министерство на търговията и промишлеността] и DOST редовно ни проверяваха. Тяхната помощ беше безценна“, казва Джудит Сагинхон.
Тези права на интелектуална собственост позволяват на компанията да развие своята креативност и да обогати имиджа за своя бизнес, например, като разработи и осигури закрила за нови търговски марки, лога и дизайни на продукти. Правата на интелектуална собственост диференцират техните продукти и услуги на местния пазар и им позволяват да привличат нови клиенти.
Източник: Световна организация за интелектуална собственост (СОИС)