Отварят „Гише на пътника” на летище София
КЗП и ЕПЦ – България отварят „Гише на пътника” на летище София и на Централната автогара в столицата.
„Гише на пътника” ще отворят Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейският потребителски център – България в два отделни дни.
На 3 юли, петък, бе открит офис на Терминал 2 (Заминаващи) на летище София, а на 6 юли, понеделник, инициативата се проведе във фоайето на Централната автогара в столицата.
Между 7.30 и 12.00 часа пътниците ще имат възможността да се сдобият с информационни материали за своите права при пътуване, настаняване и пазаруване в Европейския съюз, да се консултират по отношение на отменени, забавени пътувания или загубени багажи и дори да подадат жалба на място.
Инициативата „Гише на пътника“ се провежда за четвърта поредна година и има за цел да предостави на европейските потребители необходима и полезна информация за възможностите на Единния европейски пазар.
„Гише на пътника” на Летище София е поредната инициатива, с която Комисията за защита на потребителите (КЗП) се стреми да бъде близо до потребителите, където те получават различен тип услуги, за да ги информира за техните права, да ги консултира по конкретни казуси, както и да приема жалби и сигнали. Осигурили сме брошури, които съдържат основните права на потребителите, когато пътуват с различни видове транспорт – самолет, автобус, влак… В тях са поместени и координати за връзка със съответните компетентни институции, които могат да съдействат при възникване на някакъв проблем в резултат на нарушени потребителски права. Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов при откриването на временен офис на КЗП и Европейския потребителски център – България на летище София в рамките на инициативата „Гише на пътника”.
Източник: Комисия за защита на потребителите