Ново мобилно приложение в помощ на европейските потребители, когато пътуват в чужбина
Купили сте си нещо по време на почивка, което се е развалило малко след това? Проблеми с наемането на автомобил или хотел, резервирани от вкъщи? Закъснял полет на връщане? В случай, че почивката не протече както е планирано, вие трябва да знаете какво да направите, за да си защитите правата. Нещо повече: Вие може и да го кажете!
Специално за летните отпуски Мрежата от Европейски потребителски центрове (ECC-Net) представя уникално ново приложение: ECC-Net: Travel App. То е незаменим спътник за пътуване в рамките на Европейския съюз, както и в Исландия и Норвегия: приложението помага на потребителите да се справят с трудни ситуации по време на почивка в чужбина и да изразят своите потребителски права на езика на страната на местоназначение. Приложението за пътуване на ECC-Net предоставя правни познания и езикова поддръжка на 23 езика на ЕС плюс норвежки и исландски.
Отделните теми са: покупки, наемане на автомобил, настаняване в хотел, медицинско лечение, въздушен и железопътен транспорт, както и шосеен и морски и речен.
Разделът с полезна информация предлага важни телефонни номера и адреси в случай на извънредни ситуации.
Приложението е безплатно и работи офлайн, за да се избегне таксуването в роуминг. То е достъпно за устройства с iOS, Android и Microsoft Windows оперативни системи и може да бъде свалено оттук:
Google Playstore (Android) https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel
Apple app store (iOS) https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562
Windows Store (Microsoft) http://www.windowsphone.com/de-de/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294-40d5-9ac0-644a7e734813
Приложението за пътуване на ECC-Net бе представено на 2 юли 2014 година в Европейския парламент в Страсбург в присъствието на Еврокомисаря по потребителска политика Невен Мимица и евродепутата Андреас Шваб. Комисар Мимица каза: “Успешният единен пазар зависи също така и от граждани, които знаят своите потребителски права. Ние приветстваме тази инициатива, която способства да се повиши осведомеността сред европейските потребители и улеснява потребителите, пътуващи в ЕС, да упражнят своите права“.
Директорът на Европейския потребителски център България подчерта: „Приложението за пътуване на ECC-Net предоставя една чудесна възможност за всички европейски граждани да се информират как да защитят потребителските си права в конкретен проблем при пътуване в чужбина. Всичко това българските граждани могат да направят безплатно и лесно на 23 езика на ЕС, както и на исландски и норвежки“.
Приложението за пътуване на ECC-Net е съвместен проект на всички 30 членове на мрежата. Във всяка една държава-членка на ЕС, както и в Исландия и Норвегия има Европейски потребителски център, който предлага на потребителите безплатна помощ и съвети. Центровете се съфинансират от Европейския съюз.