Класация за най-добри брандове 2014
В последната класация BrandZ™ Топ 100 Най-ценни световни бранда 2014, изготвяна от Millward Brown, стойността на водещите търговски марки се увеличава с $310 милиарда, достигайки $2.9 трилиона, което представлява покачване с 12 процента. Увеличаване на стойността се наблюдава при всички изследвани категории като при 10 от 14, то се изразява с двуцифрено число, показвайки, че брандовете не само са се измъкнали от световната икономическа криза, но вече бележат растеж.
Характерно за тазгодишната класация е, че технологичните брандове доминират в горната част на класацията, докато марките облекла са с най-рязък растеж, 29%, следвани от автомобили (+17%), луксозни стоки и технологии (по +16 %).
Кои са „отличниците“
1. Google
Стойността на търговската марка Google се повишава с 40% до $158.84 млрд. Счита се, че най-силното предимство на търсачката е постоянното влагане на разнообразни иновации.
2. Apple
Брандът на Apple отстъпва от първото място и вече възлиза на $147.88 млрд. На територията на САЩ обаче „ябълката“ няма конкуренция. Тя е лидер в класацията на най-престижните марки в Америка, изготвяна на Billion Dollar Brands.
3. IBM
Стойността на търговската марка IBM се понижава с 4% до $107,5 млрд., с които компютърният производител се нарежда на трето място. IBM са девети в класацията на Billion Dollar Brands.
4. Microsoft
През миналата година брандът Microsoft отбелязва покачване с 29% до $90.1 млрд.
5. McDonald’s
На пето място е единствената компания, която не развива дейност в сферата на технологиите. Търговската марка на веригата заведения за бързо хранене McDonald’s се оценява на $85.71 млрд.
Челната десетка се допълва от Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro и Amazon.com, а в топ 100 влизат търговски марки като Facebook, Samsung и др.
Източник: Millward Brown