Каква трябва да бъде стратегията за защита на марката при непрекъснатото развитие на електронната търговия и онлайн средата?
Защитата на марката е неразривно свързана с успеха на електронната търговия. Заедно с развитието на онлайн средата неминуемо трябва да се развива и стратегията за защита на марката.
В тази статия ви представяме какви са водещите мерки, предприети от експерти от сферата.
Защитата на марката е неразривно свързана с успеха на електронната търговия. С развитието на онлайн средата трябва да се развива и стратегията за защита на марката. Пазарът на фалшиви стоки “експлодира”, струва на компаниите и марките пропуснати възможности в размер на милиони и редица отговорности всяка година.
Коронавирусната пандемия COVID-19 послужи като ускорител за електронната търговия, като голяма част от сектора все още усеща голям растеж в това поведение на потребителите. Прогнозите гласят, че онлайн купувачите все повече и повече ще пазаруват хранителни стоки онлайн през следващите години. Това е лесно обяснимо – спестява време, разход за транспорт и никой не би отрекъл, че биха му липсвали дългите опашки в супермаркетите и че не би предпочел да пазарува нужното за хладилника, докато си пие кафето пред лаптопа или таблета.
Търговците на едро и дребно трябва да направят серия от стратегически инвестиции, за да “поддържат темпото”. Една от тях неминуемо е да защитят марката си и всички канали, в които тя бива позиционирана, от кибератаки в пространството. В противен случай незаконната търговия би разрушила целостта на веригите за доставки и трудно спечеленото доверие на клиентите през всичките години.
Възможността за бързо и надеждно разграничаване на фалшификат от истински продукт е половината от битката. Решенията за борба с фалшифицирането и удостоверяване на продукти включват защитни технологии за материалознание и ново поколение решения за свързване, осигуряващи защитна линия в битката за защита на марката.
Част от технологиите, използвани от редица експерти от сферата на електронната търговия, включват уникални и сложни видими, невидими и свързващи функции, за да помогнат на компаниите:
- удостоверяване на продуктите
- гарантиране на целостта на веригата за доставки
- ангажиране и задържане на клиенти
- защита на репутацията на марката и доверието на потребителите
Съгласуването между екипите за защита на марката и електронната търговия също е от решаващо значение. Това е необходимо, за да се гарантира, че използваните от експертите платформи са приоритетни, за да се намали объркването на клиентите. Трябва да има ангажираност на висше ниво между екипите, отговорни за защитата на марката и електронната търговия, за да се насърчи това съгласуване. Пример за подобна платформа е такава, която би ви помогнала да се справите с конкретен проблем генерално и да го изкорените, вместо да решавате един по един редица малки проблеми.
Напълно задължително е да се помисли за цялостното потребителско изживяване. Потребителите се обръщат към социалните медии, за да “изследват” марки, да се запознават с тях и все повече и повече вземат решения за покупки, базирани именно на този рисърч. Социалната търговия – комбинацията от функционалност на електронната търговия и социално взаимодействие – все повече се прилага от платформите за социални медии. Експертите трябва да помислят как биха могли да защитят всички цифрови точки на допир, включително социалните медии, за да осигурят последователно, автентично потребителско изживяване. Този подход изисква сътрудничество с маркетингови екипи, както и с екипи за електронна търговия.
Препоръчително е да се следи отблизо развитието на съществуващите платформи и появата на нови “играчи” на фронта. Ключово е да се изградят взаимоотношения както с големи, така и с нововъзникващи платформи, за да се улесни споделянето на данни и да се улесни по-високите нива на съответствие. В крайна сметка силните взаимоотношения ще позволят на екипа ви да изпреварва заплахите, преди те да станат характерни за платформите, като помагат за развитието на вашата стратегия от реактивна към проактивна.