Имитация на Замръзналото кралство
Харесваната от малки и големи продукция на Дисни, с много красива компютърна анимация, приключенски сюжет, остроумен диалог, тролове, елени, добра и лоша принцеса, красив планинец и говорещ снежен човек Frozen (Замръзналото кралство), съвсем скоро след излизането си по екраните, стана обект на имитация. Според съдебното дело за нарушаване на търговска марка, заведено в Калифорнийски федерален съд, Phase 4 Films са променили името на един от своите филми на Frozen Land („Замръзналата земя“), за да се възползват от успеха на известния анимационен филм.
В подадения иск се казва, че на 1-ви ноември 2013г., едва половин месец преди холивудската премиера на „Замръзналото кралство“, Phase 4 представят анимацията The Legend of Sarila („Легендата за Сарила“), която реализира минимални бокс офис приходи и не се радва на значителен интерес. Продукцията е канадска, а режисьор е Нанси Савард.
Ищецът допълва, че Phase 4 са знаели за „Замръзналото кралство“, и за да увеличат търговския успех на Сарила, ответникът е „преработил графиките, опаковките, логото и други промоционални материали на своя умишлено подвеждащо преименуван филм, за да наподобяват използваните от Дисни за Замръзналото кралство. Още повече, че сюжетите на двата филма нямат нищо общо.
Въпреки че филмовите заглавия не могат да се защитят с търговска марка сами по себе си, това не спира филмовите студия да регистрират търговски марки за свързаните с тях стоки. Освен това, съществува и Закона Lanham, който възпрепятства продажбата на стоки, имащи за цел да подведат потребителите за произхода на някои търговски марки.
Желанието на Дисни е съдът да издаде възпираща заповед и всички DVD дискове със „Замръзналата земя“ да бъдат унищожени. Освен това са предявени щети и съответно обезщетения, както и пропуснати ползи.
Източник: Animation magazine