EUIPO – казусът с търговска марка Metaverse food
Апелативния съвет на EUIPO (Служба на Европейския съюз за интелектуална собственост) разглежда случая с търговска марка Metaverse food. В крайна сметка отхвърля заявката за регистрация на търговската марка.
Терминът „Metaverse food“ е предвиден за използване с медицински продукти, услуги и дигитални активи като NFT (non-fungible tokens). Апелативният съвет на EUIPO стига до заключението, че знакът е неподходящ за използване като указание за източник. Причината е, че съдържа препратка към метавселената.
Това решение подчертава значението на ясните и отчетливи указания за произход в търговските марки, дори в иновативни сектори като виртуалните среди и дигиталните активи. Решението по отношение на търговска марка Metaverse food отразява предизвикателствата, свързани с адаптирането на традиционните принципи на търговските марки към нововъзникващите технологии и отрасли.