„Войната” между Facebook и Yahoo ескалира
Пред Съда в Сан Франциско, САЩ, е подаден насрещен иск от Facebook срещу Yahoo, с който социалната мрежа защитава собствените си патенти и твърди, че Yahoo нарушава някои от патентите на Facebook. В свое изявление, главният юрисконсулт на Facebook, Ted Ullyot, казва:
„От самото начало, казахме, че ще се защитаваме активно срещу съдебния иска на Yahoо, и днес внесохме своя отговор, както и насрещни искове срещу Yahoo за нарушаване на 10 от патентите на Facebook”.
Делото, на Yahoo срещу Facebook, заведено през март, е широкообхватно, покриващо всичко от поставяне на реклами на уеб страници и персонализации за потребителите. Този ход на компанията идва в момент, в който тя се бори да закрепи своето място в бързо развиващия се пазар, който е оставил някогашния интернет пионер на доста задна позиция.
Съдебният иск на Yahoo е силно атакуван в сферата на технологиите. Контраделото на Facebook е очаквано, имайки предвид, че това е почти единственият начин Facebook да има някаква основа, върху която да стъпи при преговорите за уреждане на конфликта.
Erin-Michael Gill, главен специалист по интелектуална собсвеност на MDB Capital , още преди седмици прогнозира, че това ще бъде следващия ход на Facebook.
„Те правят точно това, което инвеститорите във Facebook биха очаквали от тях. Защитават интелектуалната собственост, която са придобивали през последните няколко години. Те поставят най-добрите си активи на масата и вече могат да влязат в преговорите с много по силна позиция.“
Според Yahoo насрещните претенции на Facebook са „без основание и нищо повече от циничен опит да отвлекат вниманието от слабостта на своята защита.“ Според компанията, те са се опитали да ангажират Facebook в преговори, но опитите им са били отблъснати.
В насрещния си иск, Facebook рисува съвсем различна картина. Социалната мрежа настоява, че тя е потърпевшата страна и моли съде да и възстанови щетите, както и да отхвърли по-ранната жалба на Yahoo. Facebook твърди, че Yahoo нарушава редица патенти на Facebook чрез функции, от които идва голям дял от приходите на Yahoo.
Очаквайте продължение…