148 обаждания на телефон на потребителя
148 обаждания на телефон на потребителя през Великденските празници
148 граждани потърсиха Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на Великденските празници (13-16 април) чрез Националния телефон на потребителя 0700 111 22.
По-голямата част от обажданията на потребителите са свързани с молба за консултация как да постъпят със стока, която е проявила дефект. Друга част от оплакванията са за разминаване между обявената промоционална цена и действително заплатената на касата, несъответствие на предварително обявения състав и доставения при готова храна за вкъщи и проблеми с доставчици на съобщителни услуги.
По сигналите, по които КЗП има правомощия, са извършени проверки.
На телефона на потребителя постъпиха и оплаквания, свързани с правомощията на други контролни органи. Те са по повод проблеми с електрозахранването, качеството на храни, неиздаване на касови бележки, прекъсване на кабелна телевизия и интернет връзка, изтекъл срок на годност на козметика, закъснение на обществен транспорт и др. В тези случаи дежурният оператор е информирал потребителите за съответния компетентен орган и реда за подаване на сигнал до него.
Цели на Комисията за защита на потребителите
1. Да осигури сигурност на пазара чрез ефективна защита на потребителите срещу придобиването на опасни стоки и услуги.
2. Да осигури по-високо ниво на защита на икономическите интереси на потребителите чрез:
– преустановяване на различни форми на нелоялни търговски практики;
– отстраняване на неравноправни клаузи в договори с общи условия;
– контрол върху качеството на предлаганите туристически услуги.
3. Да развие и приложи практики за повишаване нивото на информираност на потребителите в областта на:
– правата на потребителите при сключване на договори от разстояние и извън търговските обекти;
– алтернативното решаване на потребителски спорове.
4. Да засили сътрудничеството и подобри координацията между националните контролни и регулаторни органи, имащи отношение към защитата интересите на потребителите.