Ще намалеят ли оплакванията срещу Стани милионер
Макар и получили официално разрешение от Държавна комисия по хазарта за провеждане на играта Стани милионер.
Ню Геймс се изправиха срещу широко недоволство от стана на обществеността, като жалби заваляха, както към ДКХ, така и към КЗП. Оплакванията на потребителите са свързани с получаване на нежелани съобщения и дори обаждания на личните им телефони.
На 13.12.2011г се проведе среща между Ню Геймс и трите мобилни оператора – М-тел, Виваком и Глобул, в КЗП. При извършени проверки от експерти на КЗП към дата 12 декември е установено, че организаторът е отстранил констатациите на КЗП за нелоялна търговска практика:
1. „Ню Геймс“ е направил промяна при предоставяне на информация към потребителите. В рубрика „Правила“ на страницата на Ню Геймс, www.145.bg, се съдържа информация за начина на участие и отказ. Преди провеждането на срещата бе споменато само изпращане на SMS с текст STOP, но вече фигурира и текстът „Друг начин за спиране на подканящите SMS-и от играта е да се обърнете към информационен център на Вашия мобилен оператор”. С това е преустановено констатираното нарушение за „премълчаване на съществена информация“. Направената промяна дава възможност на потребителите да бъдат информирани по ясен и достъпен начин.
2. Ню Геймс прие предложението на КЗП за промяна в посланието, обаждане към потребителите, за премахване на текст, в който се посочва, че разговорът е безплатен. Новият текст гласи: „Всеки Ваш отговор струва 2, 40 лв.“
3. В съобщенията към потребителите – SMS, вече фигурира ясен текст с посочване на възможност за отказ от участие в играта.
От страна на КЗП към мобилните оператори се направи предложение за промяна на техните „Общи условия“ при предоставяне на мобилни услуги.
Източник: КЗП