Колко важни за един бранд са цветовете?

брандЦветовете оказват въздействие, както на физическо, така и на психично ниво. Концепцията за това е разработена за пръв път от Йохан Волфганг фон Гьоте. Според него всички тъмни цветове успокояват, а светлите – възбуждат. Това безотказно работи в сферата на маркетинга и рекламата. Цветовете са част от невербалната комуникация и се използват от маркетинговите специалисти при търсенето на начини и средства за стимулиране на чувства и настроения, които да подпомогнат рекламното въздействие. Червеният цвят винаги влияе на физическото състояние, жълтият – на умственото, а сивият – на емоциите.

Не един бранд разпознаваме само по цвета му.

Червено

Червеният цвят олицетворява могъществото, силата, волята за победа. Според някои изследвания червеното може да повиши кръвното налягане. Марките се спират на него, когато искат да бъдат видени в очите на потенциалния клиент като могъщи и страстни. Безспорно най-известният бранд, който използва червеното е Coca-Cola. Цветът е запазена марка на Кристиан Лубутен, който го използва за подметките на създаваните от него обувки.

Зелено

Счита се, че в зеленото е заложена потенциална енергия. Компаниите се спират на зеленото за своя бранд, когато искат да демонстрират жизненост, младост и връзката си с природата. Зеленото е атрактивно за младите и за тези, които обичат да се наслаждават на живота. Козметичният гигант Garnier залага на зеленото, тъй като желае да се идентифицира с природата и чистотата.

Синьо

Синият цвят символизира постоянство, упоритост, преданост и сериозност. Трябва да се внимава обаче, защото определени нюанси на синьото могат да внушат студенина и недостъпност. Този цвят се свързва с ума и логиката, символизира водата и действа успокоително. Сред търговските марки, използващи синьото са Facebook, Twitter, LinkedIn, Tiffany & Co.

Лилаво

Лилавото е познато като кралския цвят, цвят на охолство и авантюризъм. Не рядко, евтини продукти биват оцветявани в лилаво с цел да добият вид на висококачествени и луксозни стоки. Особено често лилавият цвят се използва за различни видове сладкарски изделия. Има ли някой, който да не познава симпатичната лилава крава на Milka?

Черно

Според някои специалисти черното е царицата на рекламите. Черният цвят се свързва с изтънченост и носи сериозност, използва се за внушаване на есклузивност и блясък. Chanel и Yves Saint Laurent го използват, за да подчертаят класата на продуктите си.

Жълто

Жълтото се асоциира със щастие, енергия и топлина. Компаниите го използват, за да демонстрират, че са забавни и приятелски настроени. Широко се използва в индустрията със спортни стоки, тъй като е изключително енергичен и активен цвят. Жълтото се свързва и с храна, затова често се използва в опаковките на хранителни стоки.

Розово

В съзнанието на повечето потребители розовото е свързано с нещо сладко и невинно. Цветът предизвиква чувство на комфорт. В рекламата се използва, когато става въпрос за внушения за грижовност, нежност, грижа за тялото, бебешки продукти и др.

Може да харесате още...