Търговски марки Shopify и Shoppi – вероятност от объркване

„Case law bit: Shoppi“ – академичната платформа на EUIPO разглежда казус, свързан с търговска марка „Shopify“ и нейните регистрирани класове 9, 35, 36 и 42. Анализът набляга на критериите за оценка на вероятността от объркване между търговски марки. Подчертава се значението на отличителния характер на по-ранните марки.

търговски марки „Shopify“ и „Shoppi“

В този случай Апелативният съвет отбелязва, че терминът „магазин“ не е доминиращ и е слаб, като по този начин има минимално въздействие върху цялостната оценка на вероятността от объркване. Търговски марки със слаб отличителен характер, като например тези, съдържащи общия термин „shop“, изискват висока степен на сходство, за да се установи, че е налице вероятност потребителите да се заблудят по отношение точния произход на продукта.

От анализа става ясно, че въпреки идентичността и сходството на стоките и услугите, слабата отличителна способност на марката „Shopify“ и високото ниво на общественото внимание означават, че няма вероятност от объркване между търговски марки „Shopify“ и „Shoppi“.


Академията на Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз (EUIPO) е важна част от Европейската мрежа за търговски марки и дизайн. Дейностите за обучение и споделяне на знания на тази мрежа и Мрежата на академиите за интелектуална собственост (NIPA) обединяват служители от национални и регионални служби за интелектуална собственост, специалисти по интелектуална собственост и академици, изследователи и студенти в и извън Европейския съюз.

Може да харесате още...