Производители на лютеница с глоби

Производители на лютеница с глоби за нелоялна конкуренция liutenicaПроизводители на лютеница с глоби за нелоялна конкуренция

Комисията за защита на конкуренцията установи извършени нарушения по чл. 31 и чл. 32, ал. 1, във връзка с чл. 33 от ЗЗК от страна на „Булконс Първомай” АД и наложи имуществени санкции на дружеството в размер на 6023 лв. и 30115 лв.

Комисията също така установи нарушения по чл. 29 и чл. 32, ал. 1, във връзка с чл. 33 от ЗЗК от страна на „Консервинвест” ООД и наложи имуществени санкции на дружеството в размер 23020 лв. и 11510 лв.

КЗК постанови незабавно прекратяване на нарушенията. Производството установи, че ответните дружества са извършили по две нарушения на лоялната конкуренция.

По отношение на „Булконс Първомай“ АД проучването показа, че в периода от месец януари 2010 г. до момента ответното дружество поставя означението „1939” върху етикетите на „Лютеница Първомай”, „Пикантна Домашна Лютеница”, „Домашна Лютеница Първомай”, и „Лютеничко Детска Лютеница”, като в становището си твърди, че означението е свързано с годината на фактическото създаване на Консервната фабрика Витекс в гр. Първомай. „Булконс Първомай” АД има основание да се идентифицира като наследник и продължител на осъществяваната в Консервната фабрика дейност, но не посочва коректно годината, в която е стартирал производствения процес в Консервната фабрика в гр. Първомай. Обозначението „1939”, поставяно върху етикетите на всички произвеждани и предлагани от „Булконс Първомай” АД лютеници в периода от 2010 г. до момента, представлява невярно по своята същност сведение. Нарушението е в състояние да въведе в заблуждение потребителите, създавайки погрешна представа относно съществени свойства и характеристики на стоките, а оттам и до деформация в търсенето на продукта и в конкурентната среда като цяло.

По отношения на рекламните послания на Интернет страницата www.bulcons.com, касаещи качествените характеристики на лютениците на „Булконс Първомай” АД, проучването установи, че съдържат множество заблуждаващи потребителя елементи. КЗК счита, че в случая маркетингово поведение е свързано изцяло с експлоатиране на носталгията на потребителите на този продукт и е в състояние да увреди интересите на останалите производители на лютеници.

По отношение на „Консервинвест” ООД проучването показа, че едновременното посочване на стандартите Браншови Стандарт, БДС 2022-74 и ТД 06-06 върху етикета на „Едросмляна лютеница – Ръченица” е в състояние да създаде объркване у потребителите какво точно следва да очакват като характеристики и качество на продукта.

Като второ нарушение от страна на ответното дружество КЗК приема рекламното послание, публикувано през 2012 г., във в. Телеграф, според което „Консервинвест” ООД е първата фабрика, която пусна на пазара лютеница по стандарт”. В случая посланието цели да внуши, че предприятието е „пионер” в съответната област, като задава или поне участва в задаването на гарантирано качество за потребителите” и е заблуждаващо в своята цялост по смисъла на ЗЗК.
Решение № АКТ-354-10.04.2013

Може да харесате още...