Потребителите настойчиво да търсят информация

Потребителите настойчиво да търсят информация за продуктите и от консултантите, Комисия за защита на потребителитеПотребителите настойчиво да търсят информация за продуктите и от консултантите

На българския пазар се предлагат рециклирани телекомуникационни устройства, а потребителите не биват уведомявани за това обстоятелство по ясен и разбираем начин. Залепените от производителите стикери върху опаковките на продуктите с надпис „RFB” и “PRE-OWNED” и добавените от българските търговци етикети с надпис на кирилица „РЕФЪРБИШ” не са достатъчни за една част от потребителите да се ориентират, че става дума не за нови, а за обновени устройства.

Продуктите попадат в категориите „REFURBISHED” и “PRE-OWNED”, когато са били върнати на търговеца от предишен купувач по някаква причина и след това са им били възстановени оригиналните параметри, работно състояние или визия, като са инспектирани и тествани от квалифицирани техници. Те не са нови и обикновено са пускани на по-ниска цена от нормалната като ремаркетирани или „ обновени”. Тези продукти често преминават през по-интензивни тестове спрямо нов продукт с цел да се предотврати връщането отново и поради това са добили популярност. За да бъдат защитени икономическите интереси на потребителите, обаче, те следва да бъдат ясно и разбираемо информирани относно обстоятелството, че им се предлага рециклиран продукт.
ЦЕЛИ НА КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ЗА 2015 ГОДИНА
1. Да осигури сигурност на пазара чрез ефективна защита на потребителите срещу придобиването на опасни стоки и услуги.
2. Да осигури по-високо ниво на защита на икономическите интереси на потребителите чрез:
– преустановяване на различни форми на нелоялни търговски практики;
– отстраняване на неравноправни клаузи в договори с общи условия;
– контрол върху качеството на предлаганите туристически услуги.
3. Да развие и приложи практики за повишаване нивото на информираност на потребителите в областта на:
– правата на потребителите при сключване на договори от разстояние и извън търговските обекти;
– алтернативното решаване на потребителски спорове.
4. Да засили сътрудничеството и подобри координацията между националните контролни и регулаторни органи, имащи отношение към защитата интересите на потребителите.

 

Може да харесате още...