Опозиции срещу търговските марки в модата
 Наскоро се появиха няколко решения на EUIPO по подадени опозиции срещу конвенционални търговски марки. Вероятно опонентите са разчитали на репутацията си.
Наскоро се появиха няколко решения на EUIPO по подадени опозиции срещу конвенционални търговски марки. Вероятно опонентите са разчитали на репутацията си.
Първият казус е на Tbl Licensing Llc срещу Marcela Cristina Lozano Villafañe.
Производството е относно класове 18, 24 и 25.
Въпреки че Timberland твърди, че има засилен отличителен характер, това не е доказано. EUIPO затвърждава позицията, която е отрицателна за Timberland.
В малка степен знаците са визуално сходни. Фактът, че и двете съдържат дърво, не е достатъчен, за да се приеме сходство в този случай. Следователно опозицията е напълно отхвърлена.
Вторият казус е на Hachette Filipacchi Presse, Société Anonyme срещу Shenzhen Qianhai Patuoxun Network & Technology Co., Ltd.
Производството е относно класове 8 и 21.
Визуално тези марки са сходни по отношение на буквите E L L E и шрифта.
ELLE също апелира към репутацията си, но се фокусира върху клас 16 (списания). Възражението се отнася за други стоки и поради тази причина EUIPO не взема този довод допълнително предвид.
Въпреки това ELLE излиза победител поради самото сходство, като ELLESYE е напълно отхвърлена.
Друг интересен казус е на The Polo/Lauren Company срещу Shanghai Polo Industrial Co., Ltd.
Опозицията засяга класовете 18, 25 и 18.
Играчът на поло на Ralph Lauren са добре известни на много от нас. А компанията успешно се позовава на репутацията си в подадената опозиция срещу клас 18 (чанти), клас 25 (дрехи) и клас 28 (играчки) и то в две различни дела срещу една и съща страна.
Фактът, че марката има висока репутация, знаците са еднакви и стоките са сходни, води до извода, че потребителите ще установят връзка между тези два знака.
Несправедливото използване на “поло играчът” води до решението на EUIPO в полза на Ralph Lauren.
Следващият казус е на Advance Magazine Publishers Inc. срещу Shenzhen Xixiang E-Commerce Co. Ltd.
Опозицията засяга класовете 7, 9 и 11.
Въпреки че VOGUE очаквано се позовава на репутацията си, това не е необходимо в случая. Защо? Според EUIPO терминът VOGUE веднага се разбира като отнасящ се до „в модата“.
Въпреки че заявената търговска марка има допълнителен елемент Layer, EUIPO счита знаците за подобни. Освен това е обичайно да се използват подмарки и вариации на търговска марка. Оценката на репутацията дори не е необходима, за да се поддържа напълно опозицията.
Последният ни казус е на Industria De Diseño Textil, S.A. (Inditex, S.A.) срещу W Investments Sp. Z O.O.
Опозицията засяга класовете 3, 9, 14, 18, 25 и 25, а опонентът отново ни е позната марка.
OYSHO, част от компанията Inditex, подава опозиция срещу логото на IOISHO. В производството EUIPO разглежда както доказателството за употреба, представено от Inditex, така и репутацията, на която се позовава и собственикът.
Марките са визуално сходни средно и от слухова гледна точка дори във висока степен. Освен това Inditex твърди, че е взето и нечестно предимство. EUIPO отчасти поддържа твърденията на Inditex въз основа на предоставените доказателства. Възражението е успешно по отношение на повечето стоки, но не се поддържа за част от клас 9 (електронни апарати) и част от клас 35 (бизнес услуги).

 
  
 