Начинът, по който изглеждат магазините на Apple може да бъде търговска марка
Според заключение на Европейския съд, магазините на технологичния гигант Apple са достатъчно отличителни, за да подлежат на закрила като търговска марка.
Немски съд е отхвърлил заявлението на Apple за регистрация на търговска марка с аргумента, че потребителите не биха счели знака за търговска марка, показваща търговския произход – изобразяването на пространството, предназначено за продажбата на стоки е нищо повече от представяне на важен аспект от дейността на компанията. Технологичната група обжалва решението и делото е препратено за указания от Европейския съд.
Последното постановление дава зелена светлина на Apple да регистрират търговска марка за своите магазини в Германия, както и във Великобритания, където компанията също е подала заявление за регистрация. През 2010г. Apple успешно регистрира 3D търговска марка във Ведомството за патенти и търговски марки на САЩ, състояща се от разноцветния дизайн на фирмените магазини. Марката е регистрирана за „услуги по продажба в магазини, включващи компютри, компютърен софтуер, компютърни периферни устройства, мобилни телефони, потребителска електроника и аксесоари за тях, както и свързаните с тях демонстрации на продукти.
Според Европейския съд, магазините на Apple, които имат просторен интериор, продуктите им са разположени на специални маси, а персоналът разполага с устройства за дистанционно плащане, покриват критериите за търговска марка – представляват знак, който може да бъде изобразен графично, а чрез него стоките и услугите, предлагани от компанията се отличават съществено от тези на друга компания.
Заключението на съда гласи, че “изображението, представящо начина, по който е оформен интериора на даден магазин, единствено чрез дизайн, без да се посочват размери и пропорции, може да бъде регистрирано като търговска марка за услуги”.
Надежда Драгомирова
По материали на The Telegraph