МобилТел привлича клиенти по нелоялен начин
Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК, от страна на „Мобилтел” ЕАД и наложи имуществена санкция в размер на 440 049 лв.
Производството е образувано по искане на „Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000” (НСМСКО), гр. София.
Проучването показва, че през октомври 2012 г. „МобилТел” ЕАД провежда рекламна кампания на пакети „Повече за теб”, в три варианта – икономичен, стандартен и разширен, с рекламното послание: „Искаш повече и го имаш. С пакет „Повече за теб” получаваш всичко- тарифен план с до 1000 минути към всички мрежи в страната и чужбина, Светкавичен интернет за дома до 100 Mbps и Цифрова телевизия от Мтел с до 160 канала, заедно с устройство по твой избор”. Заедно с пакет „Повече за теб” се предлага и устройство за ползване по избор на потребителя – преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат.
КЗК установи, че организираната от „Мобилтел” ЕАД кампания е изключително атрактивна предвид различните по вид безплатни добавки, възможността за избор съобразно потребностите на абоната и тяхната висока пазарна стойност. Предлаганите добавки надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията – не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличане вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули.
Предложението да получат добавка е валидно както за настоящи абонати на дружеството, така и за нови, с което реално се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на „Мобилтел” ЕАД към услугите на дружеството, стимулирани от желанието да получат едновременно с пакетното предложение и допълнителен „подарък” по техен избор.
Разглежданото поведение на ответното дружество е в противоречие с добросъвестната търговска практика и е в състояние да увреди конкурентната среда.