Марка на ЕС – развитие за периода 2010 – 2019г.
Нов доклад на Службата на ЕС за интелектуална собственост показва прогресивния успех на търговската марка на Европейския съюз (EUTM) през последното десетилетие.
Близо 1,27 милиона заявки марка на ЕС в над 3,4 милиона класове стоки и услуги са подадени от 2010 до 2019 г. Това се равнява на среден годишен темп на растеж от 5,6% и общ темп на растеж от 63,1% при сравняване на обема на заявяване за 2019 г. и 2010 г.
Търговската привлекателност на общия пазар на Европейския съюз се подчертава от присъствието на двете най-големи икономики в света (Съединените американски щати и Китайската народна република) в топ 10 на класацията със страните с най-много подадени заявки за регистрация на марка на ЕС. Съединените щати заемат втора позиция, а Китай отбеляза забележителен растеж, като значително изпреварва останалите 10 най-добри държави. Делът на ЕС в общия брой подадени заявки за регистрация е паднал от 71,3% в началото на десетилетието до 64,7% през 2019 г. През 2010г. Китай е с минимален дял заявки (1,4%) докато в края на десетилетието вече е третата по големина страна на произход (9,5%).
Всички топ 10 заявители на марки на ЕС са големи мултинационални предприятия и лидери на пазара в съответните сектори. Те обаче представляват само 1,3% от общите заявки за марка на ЕС. Общо заявителите са около 497 000, по-голямата част от които са малки и средни предприятия (МСП).
Заявки за регистрация от Европейския съюз и други региони на света, които търсят закрила за електрически апарати и компютри и/или научни и технологични услуги, отбелязват значително увеличение през последното десетилетие. От друга страна, заявките за търговски марки за стоки като дрехи, фармацевтични продукти, козметика и храни нарастват с по-ниски темпове.
С пълния текст на доклада на Службата на ЕС за интелектуална собственост можете да се запознаете ТУК.