Как да предпазим успешно бранд при непрестанно нарастващите заплахи в социалните медии?
Пейзажът на социалните медии продължава да се развива бързо – заедно с нововъзникващи платформи, социална търговия и редица други развиващи се пера, също се развива и заплахата от злонамерени потребители.
От фалшифициране и фишинг до представяне под чужда самоличност и фалшиви новини и твърдения, марките са изправени пред множество заплахи в социалните медии.
Медийното съдържание е потокът от информация, който отличава даден бранд от всички останали конкуренти на пазара. Тъй като социалните медии продължават да се развиват все по-бързо и по-бързо, паралелно с тях се развива и заплахата от кибератаки срещу бранда. Измамите от рода на представяне под чужда самоличност и “фишинг”, могат да доведат до непоправими щети на репутацията на марката, ако не бъдат проверени навреме.
Сигурността на съдържанието се превърна в основен приоритет за всеки “играч” в индустрията, защитаващ мрежи, данни и компютри срещу неоторизирани кибер пробиви, атаки или щети. Нарастването на злоупотребите в социалните медии произтича от два фактора: лекотата на използване и възможността за създаване на акаунти и огромния брой потребители, които могат да бъдат достигнати.
През последните няколко години заплахите за киберсигурността бяха съсредоточени главно около индустрии като здравеопазване, търговия на дребно, финанси и енергетика. Технологията обаче се е развила и архаичните начини за комуникация в рамките на производствената индустрия са остарели. Когато комуникационните канали се променят, се променя и пейзажът на киберзаплахите. Сега, когато производствената индустрия няма друг избор, освен да използва интернет свързаността по различни начини, те са изправени пред суровата реалност, че не са били подготвени да се справят с предизвикателствата, свързани със сигурността, които идват с наличието на толкова много уязвими крайни точки.
Кражбата на интелектуална собственост е вид кражба на информация, която може сериозно да навреди на компания, но често се пренебрегва.
Сега, когато “нападателите” са измислили нови начини да проникнат в мрежа и да се движат дискретно странично в системата, потенциалът за кражба на интелектуална собственост се е увеличил. С течение на времето участниците в заплахата могат да влязат в система, без да бъдат открити, да се движат странично, да копаят информация и да напуснат системата, преди някой дори да разбере, че са там.
Мотивацията за атака за кражба на интелектуална собственост е по-малко свързана с финансова печалба, а повече с кражба на данни. Освен това кражбата на интелектуална собственост е трудна за откриване от специалистите по киберсигурност, тъй като участниците в заплахата просто крадат данни възможно най-дискретно, без да планират парична печалба. Атаките, в които се цели финансова изгода, са много по-лесни за откриване, тъй като участниците в заплахата, стремейки се да спечелят нещо финансово, често оставят бележки за ransomware и други доказателства, че са били в системите на жертвата си.
Съвети за превенция на кражба на интелектуална собственост:
- Идентифицирайте най-ценните си данни и разберете каква интелектуална собственост притежавате и къде може да се намира.
- Периодично преглеждайте потребителския достъп до вашата интелектуална собственост и чувствителни данни.
- Намерете своите пропуски и слаби места в киберсигурността, като прегледате правата за достъп на потребителите.
- Създайте политика за сигурност на данните.
Наблюдавайте непрекъснато служителите си, за да сте сигурни, че работят сигурно в рамките на корпоративната мрежа.