Забранена е нелоялна практика на Технополис

Забранена е нелоялна практика на Технополис, technopolisЗабранена е нелоялна практика на Технополис.

Фирмата „Технополис България” ЕАД е прикривала част от условията на кампанията си „Защита срещу кражба за 2 години”, даваща възможност на клиентите на търговската верига да получат своеобразна застраховка на закупени от обектите й стоки. По такъв начин потребителите умишлено са възпрепятствани да спазят всички изисквания за участие в кампанията и да получат обещаната защита. Това установи Комисията за защита на потребителите (КЗП) при проверка на търговеца.

За провежданата кампания клиентите на веригата разбират от поставени в близост до изложената стока лепенки с информация за защита срещу кражба за срок от две години. За да се възползва от застраховката, клиентът трябва в едномесечен срок след покупката да направи регистрация в сайта на производителя на продукта, а в случай на кражба може да подаде заявление за подмяна само на точно определени електронна поща или телефон на производителя. Това не се обяснява на потребителите преди и при извършването на покупката. Тези обстоятелства стават известни от депозираната в Комисията за защита на потребителите жалба на потребител, закупил авто ресийвър от „Технополис България” ЕАД. След като устройството било откраднато от автомобила му в рамките на дадената от търговеца двугодишна „защита срещу кражба”, въпросната верига за техника отказва изпълнението на застраховката с аргумента, че клиентът й не е изпълнил задължението си в едномесечен срок да се регистрира в сайта на производителя. Никой обаче не го е информирал за тези допълнителни действия, които следва да извърши като условие да се възползва от застраховката.

Проверката на Комисията за защита на потребителите установи още, че върху опаковката на продуктите, в гаранционната карта и ръководството им за експлоатация, а също и на стенда, на който са изложени, липсва информация за застраховката „Защита срещу кражба”, условия и правила за участие.
След като търговецът никъде не посочва допълнителни условия за възможността клиентите да се възползват от рекламираната защита, те възприемат буквално информацията върху етикета „Защита срещу кражба за 2 години” и считат, че със закупуването на продукта директно получават това право.

Със заповед на председателя на Комисията за защита на потребителите на търговеца е забранено да прилага тази нелоялна практика в бъдеще. Санкцията, която ще претърпи, е до 15 000лв.

Може да харесате още...