Булсатком компенсира клиентите си
Булсатком компенсира клиентите си. Булсатком информира КЗП, че е предложил на потребителите съответстваща компенсация, в която ще се отрази времето, за което програмите на БТВ медиа груп липсват от услугата на доставчика.
Извършеният от КЗП преглед на общите условия на Булсатком установи, че на потребителите е дадена възможност при промяна на съдържанието на предлагания от оператора телевизионен пакет да прекратят индивидуалните си договори. От уведомлението на Булсатком до КЗП става ясно, че потребителите могат да направят това чрез съответно уведомление във всеки един от офисите на доставчика в страната.
В случай че бъде удовлетворено желанието на потребителите за прекратяване на договорите им, КЗП счита, че техните интереси няма да бъдат накърнени.
Цели на Комисията за защита на потребителите
1. Да осигури сигурност на пазара чрез ефективна защита на потребителите срещу придобиването на опасни стоки и услуги.
2. Да осигури по-високо ниво на защита на икономическите интереси на потребителите чрез:
– преустановяване на различни форми на нелоялни търговски практики;
– отстраняване на неравноправни клаузи в договори с общи условия;
– контрол върху качеството на предлаганите туристически услуги.
3. Да развие и приложи практики за повишаване нивото на информираност на потребителите в областта на:
– правата на потребителите при сключване на договори от разстояние и извън търговските обекти;
– алтернативното решаване на потребителски спорове.
4. Да засили сътрудничеството и подобри координацията между националните контролни и регулаторни органи, имащи отношение към защитата интересите на потребителите.