Батман е най-доходоносният франчайз персонаж през последните десетилетия
Батман, Дракула и Спайдърмен са трите най-често използвани франчайз персонажа от филми и видео игри. Това става ясно от първата част на нова поредица „Creative Economy Notes“, представена от генералния директор на СОИС Дарън Танг на Панаира на книгата във Франкфурт.
Текстът, озаглавен: „Батман завинаги? Повлияват ли припокриващите се рамки за търговски марки и авторски права върху франчайзинга на комиксови герои?“ разглежда използването на комиксови и други герои в американските кино и видео игри за периода 1980-2019г. Изследва как собствениците на комиксови герои могат да регистрират търговска марка в допълнение към закрилата в рамките на авторското право (често използвани за защита на творчески произведения) и какво означава това в икономически и политически план. Общо, тези три франчайз героя са генерирали приходи от около 5,89 млрд. долара.
Дарън Танг: „Комиксовите и други франчайз персонажи като Батман са забавлявали поколения деца и възрастни и са чудесен пример за това как системите за интелектуална собственост помагат да се гарантира, че тези герои могат да се адаптират и да останат популярни, дори когато технологиите и платформите се развиват.“
Юрген Боос, директор на Frankfurter Buchmesse, казва: „Сближаването на медийните индустрии и въздействието на дигитализацията означава, че филмовият и гейминг секторите се развиват с изключителна скорост в момента. В резултат на това потенциалните приходи от свързано лицензиране и продажби също са огромни. Така че е по-важно от всякога да се установят правилните процеси, за да се гарантира, че собствениците на персонажи могат безопасно да регистрират търговска марка за произведенията си. Всички ние имаме роля в защитата на права на интелектуална собственост и съм доволен, че резултатите от това проучване ще помогнат да се даде светлина върху развитието на креативната икономика.“