Европейските производители губят 500 милиона евро заради фалшифициране на спортни стоки
Ново проучване на Службата за хармонизация във вътрешния пазар (OHIM), показва, че загубите от продажби, дължащи се на фалшифициране на спортно оборудване, без тук да се включват спортните облекла, отговарят на 6.5% от всички продажби в сектора на територията на 28-те страни членки на ЕС.
Проучването показва също, че загубените работни места в сектора са около 2,800, тъй като производителите продават по-малко отколкото биха могли при липсата на фалшифициране, и следователно наемат по-малко служители.
Всяка година, в рамките на ЕС се губят допълнително €360 милиона поради косвения ефект от фалшифицирането на спортно оборудване – производителите купуват по-малко стоки и услуги от доставчици, което пък води до мултиплициращо се действие и в други сектори.
Настоящия доклад, публикуван от OHIM чрез Европейската обсерватория за нарушения на права на интелектуална собственост, показва и че правителствата губят около €150 годишно от пропуснати приходи поради този тип фалщифициране. Загубите са от данъци, социалноосигурителни вноски и ДДС, които не се плащат от производителите и дистрибуторите на фалшиви продукти.
Президентът на OHIM, Антонио Кампинос, казва: “ Всеки ден милиони хора в целия ЕС играят и се наслаждават на спорта. Въпреки това, много малко от тях знаят за икономическите щети, причинени от фалшифициране на спортни съоръжения в собствената им държава и в ЕС като цяло. С тази поредица от доклади, ние изследваме ефекта от фалшфицирането от гледна точка на загуба на приходи и работни места, сектор по сектор, за да могат политиците и гражданите на ЕС да имат пълна представа.“
Този доклад е трети от серията проучвания, провеждани от OHIM, относно икономическото въздействие на фалшифицирането в различни промишлени сектори в Европейския съюз, по отношение на загубата на работни места и приходи. През юли бе публикуван доклад за икономическото въздействие от фалшифициране на дрехи, обувки и аксесоари (включително спортно облекло), а през март, OHIM публикува резултатите от първото проучване – икономическо въздействие от фалшиви продукти в козметиката и личната хигиена.