Оптика, санкционирана за подвеждащо намаление
Столична оптика получи забрана от Комисия за защита на потребителите да използва подвеждащо съобщение за намаление.
От оптика „Луксит” привличали клиентите си със съобщение за 50 % намаление. Търговецът е поставил съобщение гласящо, че слънчеви очила и диоптрични рамки се продават с 50 % отстъпка. В поставеното на витрината съобщение е посочен и срока на промоцията.
На всяка от стоките в оптиката е закачен етикет, на който е посочена задрасканата стара цена и новата такава – на половина по-ниска.
Проблемът в случая обаче e, че всъщност диоптричните рамки се продават с посоченото намаление, само ако клиентът закупи от съответната оптика и диоптрични стъкла. Това условие на намалението обаче не е посочено никъде, нито в съобщението за намалението, нито на етикета на стоката, нито където и да е в магазина. Така се оказва, че купувачът попада в неловката ситуация да установи действителната цена на закупената от него стока едва на касата.
Становището на Комисия за защита на потребителите е, че макар обикновено при закупуване на рамки, клиентът да закупува и стъклата за тях, това не е задължително и търговецът е трябвало да го упомене някъде в обекта или на самото съобщение за намалението.
Според Комисията е налице нелоялна търговска практика, целяща привличането на потребителя и подвеждането му да вземе решение за закупуване на продукт, който вероятно не би закупил, ако беше наясно с действителната му цена. Такъв тип нарушение на Закона за защита на потребителите подлежи на санкция в размер на до 15 000 лв.
Изготвил: Теодора Димитрова
Източник: КЗП