Скандиране на фенове, регистрирано като търговска марка

Твърди се, че скандирането, наричано Hog Call, води началото си от Университета в Арканзас през 20-те години на миналия век, когато местните фермери се опитвали да окуражат футболния отбор Razorback.  Използва се от студенти, бивши възпитаници и спортни фенове,  а днес вече е и регистрирана търговска марка.

търговска маркаКакво представлява Hog Call? Феновете започват с „Woo“ с увеличаваща се сила, което включва и повдигане на ръцете с извъртане на пръстите нагоре и надолу. Според феновете на Razorback, Woo трябва да продължи осем секунди. По време на „pig“ ръцете се свалят и свиват в юмрук. „Sooie“ се придружава от повдигане на юмрука пред тялото. След третото извикване се добавя и „Razorbacks“ с две допълнителни повдигания на юмрука.

Ведомството за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) е разрешило регистрацията на сетивната марка (sensory mark), притежание на Съвета на настоятелите на университета в Арканзас.  Типът на марката е нетипичен в сравнение с обичайно регистрираните, вместо да се състои от дума или дизайн, тя представлява звук.  По-специално, Университетът в Арканзас е получил федерална закрила на характерните за Арканзас възгласи, състоящи се от “Woooooooo. Pig. Sooie!”, скандиране в подкрепа на местни отбори.

Съветът на настоятелите на университета в Арканзас подава заявление за регистрация на търговската марка на 26 юли 2013г. Аргумент на експертизата на USPTO срещу регистрацията е, че “публиката често скандира окуражителни думи по време на спортни събития, потребителите не биха разпознали възгласите като индикатор за конкретното събитие.”

В отговора си, представители на Университета в Арканзас представят видеоклип с бившия спортен директор и треньор в университета Франк Бройлс, който увлича публиката в Hog Call.  Експертите от Ведомството за патенти и търговски марки на САЩ са счели оригиналния довод за достатъчно силен, за да позволят регистрацията на заявената марка въпреки по-ранните си съображения, че възгласи, състоящи се от окуражителни думи са често срещани по време на спортни събития.

Надежда Драгомирова