Опозиции срещу търговските марки в модата
Наскоро се появиха няколко решения на EUIPO по подадени опозиции срещу конвенционални търговски марки. Вероятно опонентите са разчитали на репутацията си.
Първият казус е на Tbl Licensing Llc срещу Marcela Cristina Lozano Villafañe.
Производството е относно класове 18, 24 и 25.
Въпреки че Timberland твърди, че има засилен отличителен характер, това не е доказано. EUIPO затвърждава позицията, която е отрицателна за Timberland.
В малка степен знаците са визуално сходни. Фактът, че и двете съдържат дърво, не е достатъчен, за да се приеме сходство в този случай. Следователно опозицията е напълно отхвърлена.
Вторият казус е на Hachette Filipacchi Presse, Société Anonyme срещу Shenzhen Qianhai Patuoxun Network & Technology Co., Ltd.
Производството е относно класове 8 и 21.
Визуално тези марки са сходни по отношение на буквите E L L E и шрифта.
ELLE също апелира към репутацията си, но се фокусира върху клас 16 (списания). Възражението се отнася за други стоки и поради тази причина EUIPO не взема този довод допълнително предвид.
Въпреки това ELLE излиза победител поради самото сходство, като ELLESYE е напълно отхвърлена.
Друг интересен казус е на The Polo/Lauren Company срещу Shanghai Polo Industrial Co., Ltd.