Единният цифров пазар трябва да бъде по-добре интегриран

единен цифров пазарПовече усилия са необходими, за да се интегрира единния цифров пазар на ЕС, така че да отключи своя потенциал за растеж и създаване на работни места, подчертаха евродепутати повреме на дебат с комисаря за вътрешния пазар на ЕС Мишел Барние. Те добавиха, че мерките за сближаване на 28-те национални цифрови пазари трябва да включват, отпадане на таксите за роуминг, насърчаване на електронната търговия, гарантирайки свободен достъп до интернет за потребителите и неутрално третиране на доставчиците на услуги, а също и по-добра защита на данните.

„През последните пет години е постигнат значителен напредък по отношение на създаването на единен цифров пазар, но все още съществуват множество пречки“, отбеляза Комисар Барние, като подчерта, че само 14% от малките и средни предприятия в ЕС (МСП) търгуват онлайн.

Много евродепутати се обединиха около становището, че единния цифров пазар е далеч от завършване. „Държавите-членки трябва да избягат от своя егоцентричен фокус върху собствените си правила. Ние се нуждаем от по-единни правила и равни условия за малките и средни предприятия в Европа“, каза Андреас Шваб (Германия) от групата на ЕНП. Той бе подкрепен от Евелин Гебхард, която подчерта, че ЕС се нуждае от разумна политика, за да даде на потребителите и компаниите по-голяма сигурност по отношение на законодателството.

„Отключването на възможностите на цифровия пазар е от ключово значение за осигуряването на растеж и работни места. Само с електронната търговия можем да спестим на нашите потребители € 60.0 милиарда годишно благодарение на по-ниски цени и € 95 милиарда от това да имат по-голям избор „, каза Вики Форд (Великобритания), от името на групата на европейските консерватори и реформисти.

ЕП