Думата „бонбон“ защитена с търговска марка
Почти година след като King.com Limited подават заявление за регистрация на търговска марка за думата бонбон (candy), Американското патентно ведомство дава своето одобрение.
Сега, разработчиците на игри, които съдържат думата в името си, получават имейли от Apple, с които се иска да премахнат приложенията си от App Store. Тези имейли са в съответствие с протокола на Apple, съгласно който компанията автоматично изпраща имейл, призовавайки двете страни да се свържат една с друга, когато е подаден съответния иск. Тези имейли не означават неприменно, че технологичният гигант работи заедно с King; това просто е протокол, който се спазва, когато е подаден иск срещу друг разработчик.
Търговската марка включва игри и софтуер, образователни услуги, и колкото и да е странно, облекло.
Блогът Gamezebo казва, че King Limited всъщност кара другите разработчици да свалят игрите си. King не са отговорили на искането на Mashable за коментар, говорителят на Apple отказва коментар по случая.
Предявяването на претенции към дума, толкова често използвана, колкото candy ще разбуни духовете в средите на разработчиците на приложения. Много от тях може и да не разполагат с финансовите ресурси, необходими, за да се отвърне на иск, свързан с нарушаване на търговска марка, предявен от по-влиятелните King. Бени Хсу, разработчикът, стоящ зад All Candy Casino Slots — Jewels Craze Connect: Big Blast Mania Land, казва пред Gamezebo, че не разполага с пари, за да отвърне на натиска. „Планирам да променя името, ако това е нещото, което трябва да направя“.
От King твърдят, че потребителите играят над 30 милиарда игри на месец, а водещата им игра, Candy Crush Saga, е най-сваляната безплатна игра за iPhone и iPad през 2013г.
Източник: mashable.com