Генеричен термин в комбинация с „.com“ може да бъде регистриран като търговска марка в САЩ
Съгласно решение на Върховния съд в САЩ от вторник тази седмица, уебсайтът за настаняване и резервации Booking.com, има право да регистрира като търговска марка името, свързано с фирмения си домейн.
Становището на Съда е, че добавянето на „.com“ към обща генерична дума може да направи цялата комбинация подлежаща на закрила като търговска марка.
Как се стига до това решение
Законът за търговските марки в САЩ не позволява на дадена компания да претендира за собственост върху името на цяла категория стоки, например „автомобили“ или „компютри“, тъй като това би довело до несправедливо предимство пред конкурентите ѝ.
Booking.com подава заявка за регистрация на търговска марка в Патентното ведомство на САЩ (USPTO). Първоначално регистрацията е отказана. Аргументът на експертите от USPTO е, че генеричните имена не отговарят на условията за закрила на търговска марка.
Върховният съд отменя това решение с мотива, че е важно да се обърне внимание и на факта как потребителите гледат на име като Booking.com. Според съдиите общото възприемане на комбинацията Booking.com е като собствено име на известен уебсайт, а не като общоприет термин за услуга.
За пръв път в историята на американската съдебна система Върховният съд представя своето постановление по телефона, промяна на процедурата, продиктувана от пандемията с коронавирус COVID-19.
Автор: Надежда Драгомирова