Заблуда за неограничен интернет трафик

Заблуда за неограничен интернет трафикКЗП забрани на „БТК” АД да заблуждава клиентите си, че тарифните планове Traffic Unlimited са с неограничен интернет трафик за целия период на договора.

Всеки месец след изчерпване на включените данни на пълна скорост за конкретния план – XS, S, M, L и XL, скоростта намалява на 128 Kbps, а стойността на изразходваните MB се заплаща по официално обявени цени.
Заблудата на потребителите се реализира чрез посланията „Неограничени включени MB”, „Без повече неочаквано големи сметки” и „Сърфирай в 3G мрежата на VIVACOM в цяла България”, публикувани на сайта на търговеца. Там изрично е записано, че „включените данни са неограничени” за всички тарифни планове Traffic Unlimited XS, S, M, L, XL, което на практика измества съществената информация, че след надхвърлянето на лимита започва таксуване на всеки МВ по официалните тарифи извън плана.
Заповедта за преустановяване на нелоялната практика е връчена на търговеца. Допуска се предварителното й изпълнение с цел да се защитят особено важни обществени интереси и да се предотврати по-нататъшната възможност за промяна на икономическото поведение на потребителите.
Цели на Комисията за защита на потребителите
1. Да осигури сигурност на пазара чрез ефективна защита на потребителите срещу придобиването на опасни стоки и услуги.
2. Да осигури по-високо ниво на защита на икономическите интереси на потребителите чрез:
– преустановяване на различни форми на нелоялни търговски практики;
– отстраняване на неравноправни клаузи в договори с общи условия;
– контрол върху качеството на предлаганите туристически услуги.
3. Да развие и приложи практики за повишаване нивото на информираност на потребителите в областта на:
– правата на потребителите при сключване на договори от разстояние и извън търговските обекти;
– алтернативното решаване на потребителски спорове.
4. Да засили сътрудничеството и подобри координацията между националните контролни и регулаторни органи, имащи отношение към защитата интересите на потребителите.

Източник: КЗП

Мнения(1)

  1. 08 Дек. 2011 в | #

    Vivacom са лидерите на пазара с най много отчетени измами според направената статистика в Facebook. Некоректноста им към клиентите и измамите от тяхна страна съсипват репутацията на фирмата и тя губи най много на пазара.