Вече цял месец тече започналата регистрация на новите домейни .eu

домейни .euОще през 2000 година Европейските институции подемат инициативата да лансират нов домейн, който да дава възможност на публичните и частни организации да подчертаят принадлежността си към Европейския съюз. Първият документ в тази насока е Регламент N733/2002г. на Европейския парламент и Съвета от 22.04.2002г. относно създаването на областта за домейни .eu. По-късно с Регламент N874/2004 на Европейската комисия от 28.04.2004г. са установени правилата за създаването и функциите на областта за домейни .eu и принципите за регистрация. Редица други конкретни документи допълват правната рамка на отпочналия вече процес на регистрация на „европейския“ домейн.

Предвидената процедура за регистрация е разделена на два периода- sunrise period и Land Rush period. Първият период (07.12.2005-07.04.2006) е запазен за носителите на права на интелектуална собственост, признати в страните членки на ЕС, които имат възможност „преди всички“ да заявят тези си права и да регистрират домейн, който съдържа тяхната запазена марка, наименование за произход, географско указание и т.н. Вторият етап започва от 7 април и е отворен за всички, които отговарят на основните изисквания за регистрация и имат желание да притежават такъв домейн. Основният принцип при регистрацията дава предимство на лицето, заявило първо исканото име.

Статистиката към момента сочи, че най-много са заявките за домейн sex.eu -235, което е почти два пъти повече от следващото го име hotel със 123 заявки. Сред топ 10 се нареждат travel, jobs, casino, business, poker, golf, shopping. Повечето големи европейски фирми, както и големите имена в света на модата вече са запазили имената си (Philips, Siemens, Versace, Armani, Clinique).

Само за първия месец са подадени над 158, 696 заявки като най-активни са притежателите на права в Германия (50,722), следвани от Холандия (22,567) и Франция (19,345). Сред новоприетите членове на ЕС отново се отличава Естония, която със заявените 5.624 имена( 3.9% от общия брой) затвърди имиджа си на страна със силно развита електронна търговия.

Може да харесате още...