Бижута срещу вино – Cartier съдят малка винарна за нарушаване на търговска марка

нарушаване на търговска маркаCartier е френска модна къща, основана от Луи-Франсоа Картие в Париж през 1847 г. Компанията е един от най-известните производители на луксозни часовници, бижута, кожени изделия, модни аксесоари и парфюми. От компанията смятат, че етикетите с марката на вина Carter са почти идентични с тези на Cartier и съдят винарната, искайки тя да промени начина, по който изглежда нейната марка. През октомври 2013г. известните бижутери, чиято централа е в Швейцария, завеждат дело в Калифорнийски регионален съд, САЩ, с иск Марк Картър, собственик на винарна Carter, да промени етикетите си. Според Cartier търговската марка Carter силно наподобява тази на Cartier и искат да бъдат сменени нейния шрифт и цветова схема.

Марк Картър създава Carter Cellars през 1998г и освен това е собственик на ресторант, носител на наградата Wine Spectator Grand Award. Г-н Картър отказва да променя каквото и да било. Той поддържа мнението, че двете лога не изглеждат еднакво, а и фигурират върху продукти, предназначени за различни потребители. Освен това Марк Картър се опасява, че ако все пак промени начина, по който изглеждат етикетите на неговите вина, винарната му ще загуби своята разпознаваемост сред потребителите. Картър посочва още нещо – за пръв път Cartier повдигат въпроса за етикетите през 2004г., но след това изоставят случая до преди около година, когато нов екип от адвокати го карат да промени своята търговска марка.

Представители на Cartier до момента не са отговорили на искането за коментар. В тяхната жалба се твърди, че името Carter на етикетите върху бутилки вино е твърде сходно с Cartier по начин на изписване и цвят. „Използването от ответниците на тяхната объркващо подобна марка е вероятно да заблуди потребителите, че винарските продукти на ответниците са направени, предлагани, разрешени, одобрени или финансирани от Cartier“. От бижутерската компания не посочват конкретни финансови искания, но молят съда да постанови обезщетяването на „щети, които е претърпяла или ще претърпи“ поради нарушаване на търговската марка и нелоялна конкуренция.

Надежда Драгомирова

По материали от чуждестранни медии

Може да харесате още...