Спор между Gucci и Guess за нарушени търговски марки

нарушени търговски маркиСветовните брандове Gucci и Guess от години взаимно се обвиняват за нарушени търговски марки , като съдебни дела са водени в Италия, САЩ и най-скоро във Франция.

Съдът в Париж отсъжда в полза на Guess, постановявайки, че не е налице нарушение на търговска марка, фалшифициране или нелоялна конкуренция. Искането на Gucci за €55 милиона заради претърпени щети е отхвърлен, а вместо това на компанията е наредено да плати на Guess €30,000. Освен това съдът анулира търговска марка на Gucci с три от нейните „G“ лога.

Решението на съда в Париж е втора победа на Guess над Gucci. От друга страна, през 2012г., съд в Ню Йорк постановява, че Guess са виновни за неправомерно копиране на четири от петте включени в иска лога на Gucci, защитени с търговска марка. В края на драматичния съдебен процес на Guess се налага да плати само $4.7 милиона, минимална част в сравнение с исканите от  Gucci $124 милиона. На какво се дължи тази разлика? Едното от нещата, които съдията отбелязва е, че Gucci не биха могли да са в неведение относно дизайните на Guess до подаването на иска за нарушение през 2009г – брандовете са с подобни рекламни бюджети, а и магазините им са в непосредствена близост един до друг. Освен това, според съдията Guess не точно са фалшифицирали логата на Gucci, а по-скоро са ги опростили.

Година след решението на съда в САЩ, италиански съд също постановява решение, този път по дело, заведено от Guess, които искат анулиране на три от регистрираните марки на Gucci в Милано. Решението е в полза на ищеца и отменя търговските марки на Gucci, на които фигурират диамант, G лого и думата “Flora”. От Gucci са изненадани от решението на съда и определят дизайните на Guess като “незаконно и паразитно възползване от търговските марки на Gucci и от имиджа на бранда като цяло.” Подадено е обжалване.

Gucci имат своята съдебна победа. Тя се случва през 2013г в Китай, когато местен съд постановява, че Guess са извършили действия, представляващи нарушение на търговска марка и нелоялна конкуренция.

Изглежда, враждебността между двете компании е изключително изострена, а имайки предвид намерението на Gucci да обжалват във Франция, не се вижда ясен край на драмата в съдебна зала.

Надежда Драгомирова

Може да харесате още...