КЗП предупреждава да бъдем рационални

Комисията за защита на потребителите ( КЗП ) предупреждава да бъдем рационални при специалните оферти на търговците

Комисията за защита на потребителите ( КЗП ) предупреждава да бъдем рационални при специалните оферти на търговците

Ведомството затяга контрола върху промоциите

Комисията за защита на потребителите (КЗП) отправя съвет да подхождаме рационално, когато ни атакуват със специални оферти и промоции и да не се поддаваме на примамливи предложения за покупки само заради придружаващите ги бонуси и подаръци. Практиката показва, че хората трудно устояват на офертите с обещания за отстъпки и „комплименти” и понякога взимат емоционални решения за покупка, без да обмислят дали реално се нуждаят от стоката или услугата, която им се предлага „с преференции”.
В момента комисията работи по сигнал на потребител, свързан с промоция на верига бензиностанции. През лятото подобни оферти зачестяват.

ЦЕЛИ НА КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ЗА 2015 ГОДИНА

1. Да осигури сигурност на пазара чрез ефективна защита на потребителите срещу придобиването на опасни стоки и услуги.
2. Да осигури по-високо ниво на защита на икономическите интереси на потребителите чрез:
– преустановяване на различни форми на нелоялни търговски практики;
– отстраняване на неравноправни клаузи в договори с общи условия;
– контрол върху качеството на предлаганите туристически услуги.
3. Да развие и приложи практики за повишаване нивото на информираност на потребителите в областта на:
– правата на потребителите при сключване на договори от разстояние и извън търговските обекти;
– алтернативното решаване на потребителски спорове.
4. Да засили сътрудничеството и подобри координацията между националните контролни и регулаторни органи, имащи отношение към защитата интересите на потребителите.

Източник: Комисия за защита на потребителите