Международната Kоалиция против фалшифицирането IACC и Taobao Marketplace подписаха споразумение за борба с онлайн фалшифицирането

НЮ ЙОРК – Международната Kоалиция против фалшифицирането (International AntiCounterfeiting Coalition – „IACC“) и Taobao Marketplace („Таобао“) подписаха на 12 август 2013г. споразумение, създавайки рамка за сътрудничество против онлайн продажбите на фалшиви стоки. Споразумението бе сключено след повече от година на преговори между най-голямата организация за борба с фалшифицирането в света и най-големия китайски consumer-to-consumer (C2C) пазар.

„Това партньорство застъпва интересите на нашите компании-членки, на Таобао и на потребителите” – каза Боб Барчиеси, Президент на IACC – “Това е тройна победа.”

Джон Спелич, Заместник-председател – Международни корпоративни въпроси в Alibaba Group, добави: „Нашата цел е Таобао да бъде синоним в съзнанието на потребителите на доверие и ценност; това сътрудничество, както и всички наши усилия съвместно с притежателите на интелектуална собственост, са основни компоненти за постигането на тази цел.“

Taobao и IACC започват обсъжданията, довели до днешното споразумение през 2012 г., след призиви от страна на администрацията на Обама към частния сектор, заинтересованите страни да предприемат доброволни усилия за справяне с кражбата на интелектуална собственост в интернет.
Новото споразумение също така разширява успехите, наблюдавани при предишното междуотраслово сътрудничество между IACC и сектора за обработка на плащанията.

Със старта на програмата, IACC и участващите членове ще съдействат на Taobao с идентифицирането на листвания на незаконни продукти, предлагани за продажба на онлайн платформата, както и при повторни или голям брой нарушители, които ще бъдат обект на ускорени процедури за премахване. Страните ще си сътрудничат и подпомагат в прилагането на закона с последващите разследвания и офлайн правоприлагането.

IACC (www.iacc.org) е базирана във Вашингтон организация с нестопанска цел, представляваща интересите на фирми, занимаващи се с проблема с фалшифицирането на търговски марки и с кражбата на интелектуална собственост. Членовете на IACC включват много от най-известните световни марки във всички продуктови сектори. IACC се ангажира да работи с партньори от правителството и индустрията в САЩ и чужбина, за да засили защитата на интелектуалната собственост чрез насърчаване на подобрения в закона и даване на по-голям политически приоритет и ресурси, както и чрез повишаване на осведомеността по отношение на обхвата на вредите, причинени от нарушаването на интелектуалната собственост.

Taobao Marketplace (www.taobao.com), пуснат през 2003г., е популярен consumer-to-consumer (C2C) онлайн пазар в Китай с повече от 800 милиона листвани продукта и повече от 500 милиона регистрирани ползватели към юни 2012г. Той е един от Топ 20 на най-посещаваните уебсайтове в света според Alexa.

Taobao Marketplace е част от Alibaba Group.

 

Източник: Международна Kоалиция против фалшифицирането – International AntiCounterfeiting Coalition (IACC)